Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wewnątrzszkole zasady oceniania zachowania

Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania Zachowania

 Ocenianie zachowania uczniów polega na systematycznym, bieżącym kontrolowaniu oraz dokumentowaniu przejawów postępowania ucznia.

 Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia w szczególności:

  1. Wywiązywanie się z obowiązków ucznia (systematyczne i aktywne uczestniczenie w zajęciach, punktualność).
  2. Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej.
  3. Dbałość o honor i tradycje szkoły.
  4. Dbałość o piękno mowy ojczystej.
  5. Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób.
  6. Godne i kulturalne zachowanie w szkole i poza nią.
  7. Okazywanie szacunku nauczycielom, wychowawcom, pracownikom szkoły oraz innym osobom poprzez społecznie akceptowane formy.

 Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się według następującej skali:

  • wzorowe - wz
  • bardzo dobre -  bdb
  • dobre -  db
  • poprawne - pop
  • nieodpowiednie -  ndp
  • naganne -  ng
  1. Informacje o przejawach zachowania ucznia (uwagi) nauczyciel dokumentuje wpisem do dziennika klasowego (tradycyjnego lub elektronicznego) w przeznaczonych do tego celu miejscach.
  2. Inne informacje dotyczące postępowania uczniów wychowawca klasy dokumentuje w sposób przez siebie określony.
  3. Oceny zachowania ucznia dokonuje się dwa razy w roku: przed zakończeniem I półrocza oraz przed zakończeniem roku szkolnego.
  4. Ocena klasyfikacyjna zachowania nie ma wpływu na oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych.
  5. Oceną końcową zachowania jest roczna ocena klasyfikacyjna zachowania ustalona w klasie programowo najwyższej.

Szczegółowe kryteria oceny zachowania uczniów

Ocenę wzorową otrzymuje uczeń, który:

  • Wywiązuje się z obowiązków szkolnych, a przede wszystkim:
    1. Systematycznie uczestniczy w zajęciach szkolnych
    2. Ma usprawiedliwione wszystkie nieobecności i spóźnienia
    3. Jest zawsze przygotowany do lekcji
  • Postępuje zgodnie z dobrem społeczności szkolnej:
    1. Przestrzega wszystkich regulaminów i zasad obowiązujących na terenie szkoły
    2. Dba o mienie publiczne i własność prywatną
    3. Reprezentuje szkołę w konkursach, zawodach sportowych, imprezach kulturalnych i akcjach charytatywnych
    4. Aktywnie działa w środowisku lokalnym
  • Dba o honor i tradycje szkoły:
    1. Dba o swój wygląd zewnętrzny(zgodnie z ustaleniami zapisanymi w Statucie)
    2. Zachowuje odpowiednią postawę podczas uroczystości szkolnych
    3. Szanuje symbole szkolne i narodowe
  • Dba o piękno mowy ojczystej:
    1. Nie używa wulgaryzmów i wykazuje wysoką kulturę języka ojczystego
    2. Reaguje na wulgaryzmy stosowane przez innych
    3. Kultywuje tradycje, obyczaje i kreuje postawy patriotyczne
  • Dba o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób:
    1. Przestrzega zasad bezpieczeństwa na terenie szkoły i podczas zajęć pozaszkolnych, np. wycieczek
    2. Reaguje na przejawy przemocy, agresji i wandalizmu
    3. Podczas przerw nie opuszcza terenu szkoły
  • Godnie i kulturalnie zachowuje się w szkole i poza nią:
    1. Przestrzega ustalonych zasad i norm społecznych
    2. Zawsze wzorowo wykonuje powierzone mu obowiązki
  • Okazuje szacunek nauczycielom, wychowawcom, pracownikom szkoły oraz innym osobom:
  1. Wykazuje się szczególną kulturą osobistą
  2. Wykazuje się empatią, życzliwością, zaangażowaniem w relacje społeczne

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:

  • Wywiązuje się sumiennie z obowiązków szkolnych, a przede wszystkim:
    1. Systematycznie uczestniczy w zajęciach szkolnych
    2. Ma usprawiedliwione wszystkie nieobecności i spóźnienia
    3. Jest zawsze przygotowany do lekcji
  • Postępuje zgodnie z dobrem społeczności szkolnej:
    1. Przestrzega wszystkich regulaminów i zasad obowiązujących na terenie szkoły
    2. Dba o mienie publiczne i własność prywatną
    3. Bierze udział w konkursach szkolnych
    4. Aktywnie działa na rzecz klasy i szkoły
  • Dba o honor i tradycje szkoły:
    1. Dba o swój wygląd zewnętrzny(zgodnie z ustaleniami zapisanymi w Statucie)
    2. Zachowuje odpowiednią postawę podczas uroczystości szkolnych
    3. Szanuje symbole szkolne i narodowe
  • Dba o piękno mowy ojczystej:
    1. Nie używa wulgaryzmów i wykazuje wysoką kulturę języka ojczystego
    2. Reaguje na wulgaryzmy stosowane przez innych
    3. Kultywuje tradycje, obyczaje i kreuje postawy patriotyczne
  • Dba o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób:
    1. Przestrzega zasad bezpieczeństwa na terenie szkoły i podczas zajęć pozaszkolnych, np. wycieczek
    2. Reaguje na przejawy przemocy, agresji i wandalizmu
    3. Podczas przerw nie opuszcza terenu szkoły
  • Godnie i kulturalnie zachowuje się w szkole i poza nią:
    1. Przestrzega ustalonych zasad i norm społecznych
    2. Zawsze wykonuje powierzone mu obowiązki
  • Okazuje szacunek nauczycielom, wychowawcom, pracownikom szkoły oraz innym osobom:
    1. Wykazuje się kulturą osobistą
    2. Jest zaangażowany w relacje społeczne

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

  • Wywiązuje się sumiennie z obowiązków szkolnych, a przede wszystkim:
    1. Systematycznie uczestniczy w zajęciach szkolnych
    2. Dopuszcza się sporadyczne nieusprawiedliwienia, wynikające z niedopełnienia obowiązku usprawiedliwiania nieobecności w terminie
    3. Jest zawsze przygotowany do lekcji
  • Postępuje zgodnie z dobrem społeczności szkolnej:
    1. Przestrzega wszystkich regulaminów i zasad obowiązujących na terenie szkoły
    2. Dba o mienie publiczne i własność prywatną
  • Dba o honor i tradycje szkoły:
    1. Dba o swój wygląd zewnętrzny(zgodnie z ustaleniami zapisanymi w Statucie)
    2. Zachowuje odpowiednią postawę podczas uroczystości szkolnych
    3. Szanuje symbole szkolne i narodowe
  • Dba o piękno mowy ojczystej:
    1. Nie używa wulgaryzmów i wykazuje kulturę języka ojczystego
    2. Reaguje na wulgaryzmy stosowane przez innych
    3. Kultywuje tradycje, obyczaje i kreuje postawy patriotyczne
  • Dba o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób:
    1. Przestrzega zasad bezpieczeństwa na terenie szkoły i podczas zajęć pozaszkolnych, np. wycieczek
    2. Reaguje na przejawy przemocy, agresji i wandalizmu
    3. Podczas przerw nie opuszcza terenu szkoły
  • Godnie i kulturalnie zachowuje się w szkole i poza nią:
    1. Przestrzega ustalonych zasad i norm społecznych
    2. Wykonuje powierzone mu obowiązki
  • Okazuje szacunek nauczycielom, wychowawcom, pracownikom szkoły oraz innym osobom poprzez społecznie akceptowane formy

Ocenę poprawną otrzymuje uczeń, który:

  • Nie lekceważy obowiązków szkolnych:
  1. Stara się systematycznie uczestniczyć w zajęciach szkolnych
  2. Zdarza się, ze osiąga wyniki poniżej swoich możliwości
  3. Ma do 15 godzin nieusprawiedliwionych nieobecności
  4. Stara się nie spóźniać na zajęcia – dopuszcza się do 10 nieusprawiedliwionych spóźnień
  • Wykazuje się elementarną kulturą osobistą
  • Dba o honor i tradycje szkoły w ogólnie przyjętych normach
  • Nie używa wulgaryzmów
  • Nie stwarza sytuacji zagrażających bezpieczeństwu własnemu i innych, stara się nie ulegać nałogom
  • Najczęściej zachowuje się w granicach ogólnie przyjętych norm społecznych
  • Zwykle jest uprzejmy wobec nauczycieli, innych pracowników szkoły i kolegów. Nie stwarza sytuacji konfliktowych

Ocenę nieodpowiednią otrzymuje uczeń, który:

  • Lekceważy obowiązki szkolne - ma liczne nieusprawiedliwione nieobecności i spóźnienia (do 30 godzin).
  • Nie przestrzega regulaminów szkolnych.
  • Jest zwykle nietaktowny, nie wykazuje chęci poprawy swojego zachowania. Niewłaściwie zachowuje się podczas uroczystości szkolnych.
  • Jest wulgarny, używa słów niecenzuralnych.
  • Stosuje przemoc fizyczną i psychiczną wobec kolegów i dorosłych. Celowo naraża na niebezpieczeństwo siebie i innych. Ulega nałogom.
  • Jest obojętny wobec przemocy, agresji, wandalizmu. Niszczy mienie szkoły. Przeszkadza na lekcjach.
  • Nie okazuje szacunku nauczycielom, wychowawcom, pracownikom szkoły oraz innym osobom poprzez społecznie akceptowane formy.

Ocenę naganną otrzymuje uczeń, który:

  • Rażąco lekceważy obowiązki szkolne – powyżej 30 godzin nieusprawiedliwionych.
  • Jest nietaktowny , nieobowiązkowy, niezdyscyplinowany.
  • Dopuszcza się kradzieży , umyślnie niszczy mienie szkolne, wchodzi w konflikt z prawem.
  • Ulega nałogom, dopuszcza się posiadania lub rozprowadzania używek.
  • Swoim zachowaniem zagraża bezpieczeństwu swojemu i innych.
  • Destrukcyjnie wpływa na społeczność szkolną – brak u niego poczucia winy i skruchy.
  • Stosuje przemoc fizyczną i psychiczną wobec kolegów lub dorosłych.
  • Nie reaguje na polecenia nauczyciela i rażąco przeszkadza na lekcjach.
  • Fałszuje dokumenty , podrabia podpisy rodziców lub opiekunów, nie wykazuje chęci poprawy swojego zachowania.

 

UWAGA!

  1. Każde usprawiedliwienie powinno zawierać dokładne daty tych dni, które rodzic usprawiedliwia i jest wpisane do zeszytu korespondencji lub w formie wiadomości w dzienniku elektronicznym.
  2. Zeszyt korespondencji prowadzi każdy uczeń.
  3. Zwolnienie z lekcji wpisane do zeszytu korespondencji uczeń pokazuje nauczycielowi, z którego lekcji się zwalnia (lub wychowawcy), przed planowaną lekcją. Nauczyciel wpisuje uczniowi „nieobecność usprawiedliwioną”. Jeżeli uczeń wyjdzie z lekcji ma godzinę nieusprawiedliwioną.
  4. Jeżeli uczeń jest zwolniony z wychowania fizycznego i nie chodzi na zajęcia, ponieważ ma zwolnienie od rodziców (jest to jego ostatnia lub pierwsza lekcja), nauczyciel wychowania fizycznego wpisuje uczniowi „nieobecność usprawiedliwioną”.
  5. Jeżeli uczeń nie uczestniczy w lekcji religii/etyki lub WDŻwR (jeżeli jest to pierwsza lub ostatnia lekcja ucznia i rodzic zwalnia dziecko z pobytu w świetlicy szkolnej) nauczyciel nie wpisuje  żadnej adnotacji w rubryce obecność.
  6. Uczeń na usprawiedliwienie nieobecności ma 14 dni od chwili przyjścia do szkoły po dniach nieobecnych (choroba, wyjazd...). Usprawiedliwienie oddane w terminie późniejszym nie będzie brane pod uwagę.
  7. Szczególną wagę mają pojedyncze godziny nieusprawiedliwione (środek i koniec dnia). Jeżeli w danym semestrze liczba pojedynczych godzin bez usprawiedliwienia wynosi 6 i więcej uczeń może otrzymać nieodpowiednią ocenę zachowania.