Tydzień Informatyki w szkole
Cały zeszły tydzień upłynął w naszej szkole pod hasłem INFORMATYKI. Każdego dnia na uczniów czekały różne zadania, nie tylko z zakresu informatyki, ale również takie, które zawierały elementy kodowania i programowania. Kolorowe emotikonki na szklonych korytarzach zachęcały do rozwiązywania zadań zaszyfrowanych kodami QR. Tak, więc pierwszym punktem programu były zagadki z kodów QR, które uczniowie rozwiązywali, skanując ukryte kody rozsiane po całej szkole. Każdy kod prowadził do kolejnej wskazówki lub zadania związanego z informatyką. W ramach obchodów Tygodnia Informatyki uczniowie przyszli do szkoły przebrani za swoje ulubione postacie z gier komputerowych. Była to doskonała okazja, by połączyć pasję do gier z edukacją i świetną zabawą! Dużym zainteresowaniem cieszył się także Kahoot – interaktywna gra edukacyjna, w której uczniowie rywalizowali w drużynach, odpowiadając na pytania związane z informatyką i nowoczesnymi technologiami.
Podczas Tygodnia Informatyki chętni uczniowie z klasy 5B, 7C oraz 6C przeprowadzili lekcje z zakresu zagadnień informatycznych. Odbyła się lekcja z wykorzystaniem programu graficznego, na której uczniowie klasy 5B: Bartek, Oleksii oraz Adam przygotowali scenariusz lekcji na wykonanie pracy graficznej związanej ze zbliżającymi się świętami. Uczniowie klasy 7C w składzie Hubert, Mikołaj, Oktawian oraz Roksana przygotowali lekcję polegająca na wykonaniu dokumentu w edytorze tekstu na temat zmian klimatycznych, a uczniowie klasy 6C: Piotr, Antek i Dawid poprowadzili lekcję polegająca na wykonaniu prezentacji na temat Stadion Narodowy w Warszawie. Franek, Wojtek i Wiktor z klasy 6B przygotowali zadanie w programie Pivot Animator. Klasa wykonywała animację na temat: ,,Zabawy zimowe".
Chętni uczniowie z klasy 7D, 7A, 7E oraz 6A rozwiązywali krzyżówki informatyczne, a klasy 4C, 5C, 4D oraz 6B zapoznały się z działaniem interaktywnego robotaPhoton, który wspiera dzieci w rozwoju podstawowych umiejętności z zakresu programowania i elektroniki. Uczniowie programowali robota w oparciu o trzy wizualne interfejsy programowania:PhotonBadge, PhotonBlocks oraz Joystic. Photon jest wyposażony w nowoczesną technologię, potrafi reagować na wiele bodźców zewnętrznych, a dzięki dedykowanej aplikacji, pomaga uczniom rozwinąć wyobraźnię, umiejętności logicznego i analitycznego myślenia, oraz uczy podstaw programowania.
W środę odbył się konkurs informatyczny polegający na przygotowaniu animacji w programie PivotAnimation. Uczniowie biorący udział w konkursie mieli za zadanie wykonać tło w programie graficznym, a następnie przygotować filmik na temat Sport to zdrowie. Konkurs wygrała Olga Rudowicz z klasy 4C zajmując I miejsce, II miejsce powędrowało do Sabiny Nowak z klasy 4C, a III miejsce zajął Mikołaj Siwek z klasy 6A.
Wykonana została także gazetka, na której pokazane zostały prace przygotowane na lekcjach Informatyki, a którą można było oglądać na parterze. Na zakończenie Tygodnia Informatyki uczniowie wykonywali także karty pracy, które wymagały od nich umiejętności kodowania. Zadania były dostosowane do wieku dzieci, pozwalając im na ćwiczenie logicznego myślenia. Tydzień Informatyki był pełen emocji, a uczniowie wykazali się dużą kreatywnością i zaangażowaniem. Z pewnością na długo pozostaną w pamięci!