Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Projekt programu wychowawczo -profilaktycznego

PROJEKT PROGRAMUWYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNEGO SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 STANISŁAWA MONIUSZKI W KONINIE

rok szkolny 2019/2020

Podstawa prawna:

  1. Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej uchwalona przez Zgromadzenie Narodowe w dniu 2 kwietnia 1997 r.
  2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.
  3. Konwencja o Prawach Dziecka uchwalona przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych 20 listopada 1989 r., ratyfikowana przez Polskę w dniu 30 kwietnia 1991 r.
  4. Europejska Karta Praw i Obowiązków Rodziców.
  5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2015 r. w sprawie zakresu i form prowadzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej w celu przeciwdziałania narkomanii.
  6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 stycznia 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i form prowadzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej w celu przeciwdziałania narkomanii.
  7. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. z 2017 r., poz. 356).
  8. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
  9. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 sierpnia 2018r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno–pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
  10. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
  11. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

Program Wychowawczo-Profilaktyczny Szkoły Podstawowej nr 12 w Koninie jest realizowany z uwzględnieniem form i działań określonych w Krajowym Programie Przeciwdziałania Narkomanii.

WSTĘP

Niniejszy program powstał, by przeciwdziałać negatywnym zjawiskom występującym w szkole. Przedstawia w sposób całościowy działania o charakterze wychowawczym i profilaktycznym podejmowane w szkole i jest realizowany przez wszystkich pracowników szkoły przy współpracy z rodzicami.

Program Wychowawczo-Profilaktyczny Szkoły ma na celu wspieranie rozwoju ucznia w sferze fizycznej, psychicznej, społecznej i duchowej. Opracowany został w oparciu o wspólne wartości uznawane przez rodziców, nauczycieli i uczniów. Są one planowane i systematycznie wdrażane. Jego treści i cele są zgodne z Preambułą Konstytucji RP, Konwencją o Prawach Dziecka, obowiązującymi aktami prawnymi oraz wynikają z koncepcji pracy szkoły.  Nauczyciele rozpoznają trudności wychowawcze uczniów oraz współpracują ze wszystkimi podmiotami szkoły udzielając im wsparcia. Szkolny Program Wychowawczo-Profilaktyczny jest pomocą w pracy nad samorozwojem i kształtowaniem systemu wartości dzieci i młodzieży.

Program uwzględnia działalność wychowawczą, edukacyjną, informacyjną i profilaktyczną.

I  CHARAKTERYSTYKA ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZEGO

Szkoła Podstawowa nr 12 im. Stanisława Moniuszki w Koninie jest szkołą publiczną, działającą w oparciu o Statut Szkoły. To placówka oświatowa dobrze znana w lokalnym środowisku ze względu na bogatą historię i tradycję. Uczęszcza do niej 783 uczniów uczących się w 37 oddziałach.

Szkoła stanowi wspólnotę nauczycieli, uczniów i rodziców, dążących  do zgodnego współdziałania w realizacji celów dydaktyczno-wychowawczych opartych o podstawowe wartości takie jak: miłość, dobro, uczciwość, tolerancja czy piękno. Jest miejscem bezpiecznym i przyjaznym. Stara się stwarzać możliwości atrakcyjnego spędzania wolnego czasu poprzez organizację różnorodnych zajęć pozalekcyjnych. Nie zapomina też o uczniach mających trudności i potrzebujących opieki. Oferuje im zajęcia logopedyczne, korekcyjno-kompensacyjne oraz dydaktyczno-wyrównawcze. Pomaga wszystkim uczniom rozwijać osobowość, talenty i uzdolnienia.

W  szkole wykorzystujemy najnowsze zdobycze techniki informacyjnej i informatycznej, stosujemy nowoczesne metody nauczania i wychowania, aby uczeń mógł rozwijać swoje zainteresowania, umiejętności, zdolności i pasje. Wdrażamy uczniów do pełnienia różnorodnych ról społecznych, rozwijamy samorządność uczniowską. Zachęcamy do niesienia bezinteresownej pomocy poprzez organizację akcji charytatywnych. Naszym celem jest doprowadzenie do tego, aby uczniowie poprzez wiedzę, umiejętności i postawy społeczne zdobyte w procesie dydaktyczno-wychowawczym byli przygotowani do życia w warunkach współczesnego świata.

II  WARTOŚCI UZNAWANE PRZEZ SPOŁECZNOŚĆ SZKOLNĄ

Miłość, prawda, tolerancja, przyjaźń, uczciwość, sprawiedliwość, wysoka kultura osobista, zdrowie, patriotyzm, pasja, bezpieczeństwo.

 

WARTOŚCI NADRZĘDNE

 

UCZEŃ

 

 

Miłość

·    respektujący uniwersalne zasady wartości i etyki

·    wrażliwy na potrzeby innych

·    wyrozumiały

·    szanujący siebie i innych

·    kochający ojczyznę i pielęgnujący tradycje

·    szanujący mowę ojczystą i literaturę

 

Prawda

·    szczery

·    uczciwy

·    sprawiedliwy

·    asertywny

 

 

Tolerancja

·    kulturalny

·    otwarty na wartości kultury Europy i świata

·    solidaryzujący się z innymi

·    kreatywny

 

 

Bezpieczeństwo

·    dbający o bezpieczeństwo własnei innych

·    odpowiedzialny

·    wolny od uzależnień

·    dbający o zdrowie

 

III  CHARAKTERYSTYKA ABSOLWENTA

Absolwent Szkoły Podstawowej nr 12 im. S. Moniuszki w Koninie:

  1. Zna system wartości –poszukuje dobra –  pomaga innym.
  2. Aktywnie uczestniczy w życiu szkoły i środowiska.
  3. Kultywuje tradycje i ceremoniał szkoły.
  4. Ma poczucie tożsamości ze społecznością szkoły.
  5. Jest wrażliwy na sprawy drugiego człowieka.
  6. Szanuje siebie i innych.
  7. Rozwija swoje zainteresowania, predyspozycje i talenty.
  8. Dba o rozwój własnej osobowości poprzez uczestnictwo w różnych formach działalności.
  9. Zna  korzyści i zagrożenia związane z życiem w swoim środowisku.
  10. Dba o przestrzeganie zasad higieny oraz o zdrowie i bezpieczeństwo własne i innych.
  11. Ma odpowiedni zasób wiedzy umożliwiający mu kontynuowanie nauki w dowolnie wybranej szkole.
  12. W rozwiązywaniu problemów współpracuje z osobami odpowiedzialnymi za jego rozwój.
  13. Jest osobą kreatywną, otwartą na świat i ludzi.
  14. Ma poczucie własnej wartości.
  15. Jest patriotą – szanuje tradycję i kulturę Małej i Dużej Ojczyzny.
  16. Dba o poprawność i czystość języka ojczystego.

 

IV  CEL OGÓLNY PROGRAMU WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNEGO

Wszechstronny rozwój ucznia we wszystkich sferach jego osobowości oraz tworzenie bezpiecznego i przyjaznego środowiska szkolnego poprzez podejmowanie działań wychowawczych, edukacyjnych, informacyjnych i profilaktycznych wśród uczniów, ich rodziców (opiekunów) oraz nauczycieli i pracowników szkoły 

V  CELE SZCZEGÓŁOWE PROGRAMU WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNEGO

  1. Wprowadzanie uczniów w świat wartości.
  2. Rozbudzanie ciekawości poznawczej oraz zdolności i zainteresowań uczniów.
  3. Zaznajamianie uczniów z prawami  i obowiązkami ucznia.
  4. Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego zachowania w szkole i poza nią.
  5. Przygotowanie do życia w rodzinie, społeczności szkolnej, lokalnej, państwowej.
  6. Uwrażliwianie na potrzeby innych, wzbudzanie empatii – podejmowanie działań w ramach wolontariatu.
  7. Kształtowanie postaw patriotycznych, obywatelskich.
  8. Promowanie zdrowego stylu życia wolnego od uzależnień. Kształtowanie postaw prozdrowotnych i proekologicznych.
  9. Budzenie wrażliwości na język ojczysty, dbanie o kulturę języka, rozwijanie kultury osobistej.
  10. Zaznajamianie uczniów ze szkodliwymi skutkami spożywania alkoholu, palenia papierosów i zażywania narkotyków, dopalaczy oraz zapobieganie pojawieniu się zachowań ryzykownych. Ukazywanie konsekwencji zachowań ryzykownych.
  11. Zapobieganie zjawiskom infoholizmu i cyberprzemocy.
  12. Uczenie asertywnej postawy.
  13. Tworzenie pozytywnych kontaktów społecznych w grupie, budowanie dobrego klimatu, ustalenie i przestrzeganie norm zachowania.
  14. Przeciwdziałanie przemocy, agresji, wagarom, wulgaryzmom.

VI  OCZEKIWANE EFEKTY

Uczeń:

  • szanuje uniwersalne wartości w relacjach międzyludzkich;
  • jest uczciwy w stosunku do siebie i innych;
  • pomaga potrzebującym;
  • potrafi określić kim jest, co lubi i co jest dla niego ważne;
  • zna wartość nauki i pracy;
  • zna i stosuje się do norm obowiązujących w życiu społecznym;
  • rozwija swoje pasje i zainteresowania;
  • ma stworzone warunki bezpiecznego funkcjonowania na terenie szkoły;
  • potrafi zadbać o bezpieczeństwo swoje i innych;
  • zna numery telefonów alarmowych i podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy;
  • wie do kogo zwrócić się o pomoc w sytuacji zagrożenia;
  • potrafi określić kim jest, co lubi, co jest dla niego ważne;
  • zna swoje miejsce w rodzinie, w grupie rówieśniczej i społeczeństwie;
  • podejmuje działania na rzecz innych;
  • świadomie uczestniczy w uroczystościach szkolnych i państwowych (zna Hymn Narodowy oraz Hymn SP12);
  • szanuje polskie dziedzictwo narodowe przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i świata;
  • pamięta o tradycjach narodowych, regionalnych i rodzinnych;
  • dba o zdrowie, higienę osobistą oraz ma nawyk prawidłowego odżywiania się i aktywności fizycznej;
  • bierze odpowiedzialność za środowisko. Podejmuje działania proekologiczne;
  • dba o kulturę języka;
  • nie stosuje środków psychoaktywnych, zna szkodliwe skutki spożywania alkoholu, palenia papierosów, zażywania narkotyków/dopalaczy i napojów energetycznych;
  • potrafi bezpiecznie i kulturalnie poruszać się w sieci;
  • jest asertywny;
  • przestrzega normy zachowania;
  • jest empatyczny;
  • umie pracować w zespole;
  • jest współodpowiedzialny za grupę, której jest członkiem;
  • utrzymuje poprawne relacje z innymi;
  • nie przejawia zachowań agresywnych;
  • reaguje na negatywne zachowania związane z przemocą i agresją;
  • radzi sobie z sytuacjami konfliktowymi;
  • nie opuszcza zajęć lekcyjnych bez usprawiedliwienia.

VII. Kultywowanie w szkole tradycji narodowych, świąt i obrzędów

Wrzesień              Inauguracja roku szkolnego, Dzień Chłopca

Październik          Pasowanie na ucznia klasy I, Dzień Edukacji Narodowej, Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych

Listopad                Narodowe Święto Niepodległości, andrzejki, Poetyckie Zaduszki

Grudzień               mikołajki, wigilie klasowe, wspólne kolędowanie – ubieranie choinki, jasełka, otrzęsiny klas IV, przedstawienia  o tematyce świątecznej

Styczeń                 Apel podsumowujący I półrocze roku szkolnego 2019/2020

Luty                       walentynki

Marzec                  Dzień Kobiet, Dzień Wiosny

Kwiecień               tradycje wielkanocne

Maj                        Święto Konstytucji 3 Maja, Dzień Patrona

Czerwiec               Dzień Dziecka, Dzień Rodziny, zakończenie roku szkolnego 2019/2020

VIII  Propozycja tematów profilaktyczno-wychowawczych realizowanych w Szkole Podstawowej nr 12 im. S. Moniuszki w Koninie

  1. Zapoznanie uczniów z dokumentami, regulaminami -Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania Zachowania obowiązującymi w szkole. Opracowanie klasowych norm zachowania.
  2. Profilaktyka uzależnień:
  • papierosy
  • alkohol
  • narkotyki/dopalacze, nadużywanie leków/napoje energetyczne
  • uzależnienie od Internetu
  1. Zagrożenia i bezpieczeństwo:
  • przemoc i agresja
  • cyberprzemoc
  • budowanie świata wartości (rola rodziny, autorytety, przyjaźń, miłość, grupy rówieśnicze, wspieranie edukacji rówieśniczej)
  1. Rozwijanie i wzmacnianie umiejętności psychologicznych oraz społecznych uczniów (m.in. samokontroli, asertywności, sposobów radzenia sobie ze stresem).
  2. Zdrowy styl życia. 

Zaplanowane działania uwzględniają wnioski i rekomendacje zawarte w ewaluacji Programu Wychowawczo-Profilaktycznego przeprowadzonej w roku szkolnym 2018/2019 

IX  Zadania do realizacji

L.p.

Zadania

Sposób realizacji

Osoby odpowiedzialne

Terminy

Uwagi

I

 

 

 

 

Kształtowanie pozytywnych postaw społecznych

Prowadzenie zajęć, działań
o charakterze prospołecznym – kształtowanie postawy szacunku, empatii
i tolerancji

nauczyciele wychowawcy, pedagodzy

Rok szkolny 2019/2020

 

 

Udział uczniów
w zajęciach
z „Wychowania do życia w rodzinie”

nauczyciele WDŻ

Rok szkolny 2019/2020

Udział uczniów
w zajęciach etyki

nauczyciele etyki

Rok szkolny 2019/2020

Zapoznanie i realizacja nowoprzyjętych Wewnątrzszkolnych Zasad Ocenienia Zachowania klas 4-8

Nauczyciele, pedagodzy, wychowawcy

Rok szkolny 2019/2020

Zajęcia rozwijające kompetencje społeczne
i emocjonalne

socjoterapeuci

Rok szkolny 2019/2020

Organizowanie
i przeprowadzanie akcji charytatywnych
z udziałem uczniów-wolontariuszy

Samorząd Uczniowski

 wychowawcy, nauczyciele świetlicy

pedagodzy,

instruktorzy ZHP

Rok szkolny 2019/2020

Akcje wspierające schronisko dla bezdomnych zwierząt w Koninie

J. Żukowska

J. Wałowski

nauczyciele świetlicy

Rok szkolny 2019/2020

Zajęcia integrujące zespoły klasowe

wychowawcy

Wrzesień 2019 r.

Akcja charytatywna – zbiórka artykułów szkolnych i słodyczy

katecheci

Rok szkolny2019/2020

Działania integrujące uczniów zagrożonych wykluczeniem z zespołów klasowych

wychowawcy

Wrzesień 2019

Świat wartości - zajęcia w świetlicy szkolnej

U. Michalak

Rok szkolny 2019/2020

Wiem, czuję, pomagam-projekt edukacyjny Kulczyk Fundation

wychowawcy świetlicy

Rok szkolny 2019/2020

Udział uczniów
w Akademii Filmowej, Muzycznej
i spektaklach teatralnych

H. Maciejewska, Z. Osajda, wychowawcy

Rok szkolny 2019/2020

Udział uczniów w zajęciach w EDB

Nauczyciel uczący EDB

Rok szkolny 2019/2020

Konkurs „Prawa

i obowiązki ucznia”

Pedagog A. Ejma, B. Majcher

Maj 2019/2020

Najpiękniejsza Kartka Bożonarodzeniowa - konkurs

katecheci

Grudzień 2019

Opatrunek na ratunek – wsparcie szpitali w Afryce

katecheci

Rok szkolny 2019/2020

Walentynka z misją – wsparcie Domu Dziecka w Ekwadorze

katecheci

Luty 2019

Jałmużna Wielkopostna „Dar dla Seniora” dla konińskiego hospicjum

katecheci

Marzec/kwiecień 2020

Zbiórka znaczków na potrzeby misyjne – Fundacja Misyjna Salvatti

katecheci

Rok szkolny 2019/2020

Pomoc świąteczna dla rodzin wielodzietnych i potrzebujących

katecheci

Grudzień 2019

Kontrola frekwencji uczniów na zajęciach. Rozmowy z rodzicami
w celu wyegzekwowania obowiązku szkolnego
w przypadku uczniów niesystematycznie uczęszczających na zajęcia lekcyjne
i pozalekcyjne.

wychowawcy, pedagog

Rok szkolny 2019/2020




 

 

II

 

 

 

 

 

 

 

Kształtowanie postaw promujących bezpieczne zachowania

Prowadzenie wybranych elementów z programu „Spójrz inaczej”

 pedagodzy, H. Maciejewska

Rok szkolny 2019/2020

Współpraca z Policją, Strażą Miejską, Strażą Pożarną

pedagodzy, wychowawcy świetlicy

Rok szkolny 2019/2020

Apel Bezpieczny Uczeń

 

Plakat dotyczący bezpieczeństwa w szkole, domu i na drodze

M. Walczak

 

M. Dewicka, nauczyciele plastyki

Październik 2019 r.

 

Listopad 2019 r.

 

 

 

Nauka udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej

H. Maciejewska,

H. Jacewicz

 

 

Zapoznawanie z procedurami działań w sytuacjach kryzysowych

nauczyciele

Rok szkolny 2019/2020

Zajęcia na temat bezpiecznego korzystania z Internetu oraz projekcja filmów na temat cyberprzemocy

wychowawcy, pedagodzy,
nauczyciele biblioteki, nauczyciele informatyki

wychowawcy świetlicy

Rok szkolny 2019/2020

Prelekcja dla uczniów klas 4 „Bezpieczeństwo w Internecie”

M. Szymańska

Rok szkolnym 2019/2020

Informacja na stronie internetowej na temat „Bezpieczeństwa dzieci w Internecie”

M. Szymańska

Rok szkolny 2019/2020

Program „Dwie strony sieci”

Policja

Rok szkolny 2019/2020

Program „Bezpieczeństwo to wiedzieć i znać”

Policja

Rok szkolny 2019/2020

Program „Razem dla bezpieczeństwa”

Policja

Rok szkolny 2019/2020

Prelekcja dla rodziców przeprowadzona przez pracownika policji na temat bezpieczeństwa  i zagrożenia uzależnieniami dzieci i młodzieży

Policja

I semestr roku szkolnego 2019/2020

Konkurs Bezpieczny uczeń

pedagodzy

I semestr roku szkolnego 2019/2020

Zajęcia z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej

pedagog i psycholog
z Centrum Interwencji Kryzysowej w Koninie

Rok szkolny 2019/2019

Prelekcja dzielnicowego nt. „Bezpieczeństwa
i odpowiedzialności nieletnich za czyny”
dla klas VI

pedagodzy

I semestr 201892020

Przygotowanie uczniów do konkursów z zakresu edukacji pożarniczej

J. Kamiński

J. Wałowski

II semestr roku szkolnego 2019/2020

Grupa ratownicza SP12

H. Maciejewska

Rok szkolny 2019/2020

„Zero tolerancji dla agresji”

wychowawcy świetlicy

Rok szkolny 2019/2020

„Bezpieczny świetliczak w szkole i poza nią”

wychowawcy świetlicy

Rok szkolny 2019/2020

Zasady bezpiecznego poruszania się po drodze i utrwalenie znajomości znaków drogowych”

nauczyciele techniki, świetlica szkolna

Rok szkolny 2019/2020

Prawa dziecka - gazetka

nauczyciele biblioteki

Grudzień 2019

Wystawa książek o dobrym zachowaniu

nauczyciele biblioteki

Marzec 2020

Debata „Bezpieczni w szkole i w życiu”

H. Maciejewska, Samorząd Uczniowski

I semestr roku szkolnego 2019/2020

Przedstawienie „Kolorowe i bezpieczne wakacje”

H. Bednarczyk

D. Koster-Gańczak

E. Miska-Mazgajczyk

Czerwiec 2020

 

Projekt ,,Zero tolerancji dla agresji”, ,,Bezpieczny świetliczak”

       U. Michalak

Rok szkolny 2019/2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III

 

 

 

 

 

 

 

Promowanie życia wolnego bez używek
i uzależnień

Realizacja zajęć profilaktycznych

wychowawcy, socjoterapeuci, pedagodzy

Rok szkolny 2019/2020

Olimpiada Wiedzy
o środkach psychoaktywnych

pedagodzy

II semestr roku szkolnego 2019/2020

Internet źródło rozrywki czy pożeracz czasu - pogadanka

wychowawcy świetlicy

pedagodzy

nauczyciele

Rok szkolny 2019/2020

Udział uczniów
w programach zorganizowanych przez PSS-E
w Koninie

 

E. Marko,
E. Miska-Mazgajczyk,
A. Kamińska

Rok szkolny 2019/2020

Program prowadzony przez Policję „Dopalacze niszczą życie” – zajęcia dla uczniów

 

Policja

 

Rok szkolny 2019/2020

Udział uczniów z rodzin dysfunkcyjnych
w zajęciach świetlicy socjoterapeutycznej

wychowawcy świetlicy socjoterapeutycznej

Rok szkolny 2019/2020

IV

 

Zdrowy i aktywny styl życia

Prowadzenie zajęć propagujących zdrowe odżywianie
i promujących ruch

nauczyciele, wychowawcy

Rok szkolny 2019/2020

Higiena jamy ustnej, fluoryzacja

pielęgniarka szkolna, stomatolog

Rok szkolny 2019/2020

 

Realizacja programów kształtujących zdrowe nawyki odżywiania

wychowawcy

Rok szkolny 2019/2020

Obchody Światowego Dnia Serca

M. Dewicka

Wrzesień 2019

Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania. Udział w programie edukacyjnym „Śniadanie daje moc”

nauczyciele I-III

Rok szkolny 2019/2020

Realizacja programu edukacyjnego ,,Trzymaj formę”- odżywianie i aktywność fizyczna

E. Marko

nauczyciele wychowania fizycznego

Rok szkolny 2019/2020

Tematyczne akcje plakatowe propagujące zdrowy styl życia

A.    Kamińska

M. Dewicka

 

Rok szkolny 2019/2020

Udział uczniów
w zajęciach profilaktyczno-wychowawczych

wychowawcy, nauczyciele, pedagodzy, psycholog

Rok szkolny 2019/2020

Udział uczniów
w zajęciach pozalekcyjnych sportowych

nauczyciele

Rok szkolny 2019/2020

Udział dziewcząt z klas VI w programie „Między nami kobietkami”

pielęgniarka szkolna

II semestr roku szkolnego 2019/2020

Gazetki edukacyjne o tematyce zdrowotnej

pedagodzy, wychowawcy

Rok szkolny 2019/2020

Konkurs sprawnościowy dla klas IV „Wyścigi rzędów na wesoło, zdrowo i sportowo”

E. Marko, D. Kaźmierczak, M. Dewicka

Marzec/kwiecień 2020

Konkurs ,,Zdrowo i sportowo”

E. Marko, D. Kaźmierczak

M. Dewicka

Rok szkolny 2019/2020

Program Antytytoniowej Edukacji Zdrowotnej „Bieg po zdrowie” dla klas IV

M. Dewicka, E. Marko

Rok szkolny 2019/2020

Prowadzenie zajęć kształtujących postawy proekologiczne

wychowawcy, nauczyciele

Rok szkolny 2019/2020

Bezpieczny uczeń w szkole w domu i na drodze

E. Marko

D. Kaźmierczak

M. Dewicka

Kwiecień / maj 2020

Zajęcia kształtujące postawy ekologiczne

nauczyciele,

instruktorzy ZHP

Rok szkolny 2019/2020

Cykl zajęć edukacyjno-wychowawczych „Jak się uczyć?” klasy IV-V

pedagodzy

I semestr 2019/2020

Zajęcia w terenie nt. segregowania odpadów

H. Roszak

A. Kaliszak

Kwiecień 2020

Udział uczniów
w wycieczkach szkolnych

wychowawcy, nauczyciele

Rok szkolny 2019/2020

V.

Kształtowanie postaw patriotycznych i otwartości na wartości kultur Europy
i świata

11 Listopada – Święto Niepodległości. Apel

I-III

I. Dańczak

M. Czerniak-Olszewska

Listopad 2019

Udział w uroczystościach szkolnych
i pozaszkolnych

społeczność szkolna

Rok szkolny 2019/2020

Pielęgnowanie tradycji narodowych
i obrzędowości szkolnej

społeczność szkolna, SU

Rok szkolny 2019/2020

Konkurs plastyczny
„My TunnyEasterBunny”

M. Szymańska,                  

D. Koster-Gańczak

Marzec 2020

Udział w festynie integracyjnym organizowanym przez Radę Rodziców

Rada Rodziców

Czerwiec 2020

Udział uczniów
w konkursach języków obcych

nauczyciele języków obcych

Rok szkolny 2019/2020

 

 

,,Kocham Cię Polsko”-program kształtujący postawy patriotyczne

E. Jurczenko

Rok szkolny 2019/2020

 

 

Akcja ,,Bohater On” redagowanie kartek dla powstańców warszawskich

H. Maciejewska, H. Roszak

 

 

 

Wystawa Katyńska

H. Maciejewska ,U. Mróz

Rok szkolny 2019/2020

 

 

 

Akcja Krokus –dzieci-dzieciom w hołdzie ofiarom Holokaustu

A. Rusin, U. Mróz, wychowawcy klas IV,V

Rok szkolny 2019/2020

 

VI

Współpraca szkoły
z instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny

Udzielanie wsparcia uczniom i ich rodzinom przez: MOPR, Parafia św. Maksymiliana Kolbe, Organizacje

 i stowarzyszenia działające na rzecz dziecka i rodziny,  Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, Policję, Sąd, TIO, Centrum Interwencji Kryzysowej,  TPD, Osiedlowy Dom Kultury, MONAR

dyrekcja, pedagodzy, wychowawcy, nauczyciele

Rok szkolny 2019/2020

Otoczenie opieką
i wsparciem dzieci
z Pogotowia Opiekuńczego

pracownicy Pogotowia Opiekuńczego, wychowawcy, pedagodzy

Rok szkolny 2019/2020

Współpraca z ośrodkami kultury i sportu- MDK, KDK, Centrum Kultury
i Sztuki, Oskard, MOSiR, ZHP

dyrekcja, Samorząd Uczniowski, wychowawcy, nauczyciele

Rok szkolny 2019/2020

 

 

Poszerzanie wiedzy na temat dbałości o kulturę języka.

udział klas w Akademii Filmowej

Rok szkolny 2019/2020

 

 

  1. Ewaluacja Programu Wychowawczo-Profilaktycznego

W placówce prowadzi się ewaluację szkolnego Programu Wychowawczego-Profilaktycznego. Odpowiedzialny za to zadanie jest Zespół Wychowawczy.  Do ewaluacji  wykorzystuje się: obserwację, sprawozdania, wywiady, rozmowy i debaty z uczniami, analizę dzienników wychowawców, pedagogów, nauczycieli prowadzących zajęcia terapeutyczne i pozalekcyjne. Zespół przeprowadza i analizuje ankiety                           o tematyce wychowawczej skierowane do rodziców, nauczycieli i uczniów (w drugim półroczu roku szkolnego 2019/2020 planowane jest przeprowadzenie ankiety, dotyczącej zagrożeń i bezpieczeństwa). Czynniki ryzyka: skala występowania zjawisk przemocy i agresji oraz związanych z używaniem środków psychoaktywnych zostaną wyłonione poprzez przeprowadzenie ankiety wśród uczniów oraz porównane z wynikami z roku szkolnego 2018/2019. W roku szkolnym 2019/2020 będą kontynuowane działania, uwzględniające czynniki chroniące. Zostały one wyłonione na podstawie analizy dokumentacji szkolnej i obserwacji uczniów. Należą do nich: działania z zakresu profilaktyki uzależnień oraz promocji zdrowego stylu życia, udział uczniów w zajęciach rozwijających zainteresowania i uzdolnienia, organizowanie spotkań, imprez klasowych, szkolnych oraz wycieczek i biwaków służących budowaniu pozytywnych relacji rówieśniczych, integrowaniu zespołów klasowych oraz umożliwiających spędzanie wolnego czasu w konstruktywny i bezpieczny sposób, udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpraca z rodzicami/opiekunami prawnymi oraz instytucjami wspierającymi pracę szkoły w rozwiązywaniu problemów i trudności uczniów, zapoznawanie z dokumentami szkolnymi i egzekwowanie obowiązujących zapisów regulaminowych.

Ewaluacji dokonuje się w czerwcu i zostaje z nią zapoznana dyrekcja, Rada Pedagogiczna oraz rodzice. Program Wychowawczo-Profilaktyczny został zaprezentowany rodzicom, nauczycielom i uczniom.