Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kodowanie na wesoło

W dniach 8-10 grudnia w naszej szkole zostały zorganizowane warsztaty kodowania w ramach Tygodnia Informatyki, którego celem było rozwijanie logicznego myślenia, kreatywności oraz umiejętności rozwiązywania problemów poprzez zabawy związane z kodowaniem i programowaniem. Podczas zabaw w kodowanie uczniowie rozwijali przede wszystkim umiejętności logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej, a także podstawowe funkcje poznawcze jak pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokową oraz koordynację ruchową. Podczas zajęć uczniowie mieli możliwość pracować na pomocach dydaktycznych wykorzystywanych do kodowania. W trakcie warsztatów kodowania zrealizowano różnorodne działania, dostosowane do wieku oraz możliwości uczniów.

W klasach 1-3 dominowały aktywności takie jak: kodowanie na wirtualnej macie edukacyjnej, ćwiczenia umiejętności kodowania na kartach pracy, kodowanie i odkodowywanie instrukcji, rozwiązywanie zagadek logicznych, tworzenie animacji w programie Scratch, wykorzystanie Genibota robota do nauki programowania i myślenia algorytmicznego.

Starsze klasy brały udział m.in. w: konkursie informatycznym polegającym na przygotowaniu animowanej kartki świątecznej wykonanej w programie Scratch, tworzyli grę w programie Scratch „Złap spadający przedmiot”, w grach logicznych z kodowaniem, kodowaniu z robotem Photon. Na lekcjach matematyki uczniowie rozwiązywali zadania polegające na rozkodowaniu hasła ukrytego pod postacią działań matematycznych, zapoznali się z kodem binarnym, poznali sposób przedstawiania informacji w systemie zero-jedynkowym, kodowali swoje imiona w postaci binarnej, rozwiązywali zadania związane z rodzajami katów, trójkątów oraz czworokątów, a otrzymane wyniki zaznaczali na karcie kodów. Na lekcjach matematyki zastosowano także kodowanie oparte na wykorzystaniu paneli, które umożliwiają odkodowanie liczby lub działań arytmetycznych. Uczniowie rozwiązywali zadania polegające na przebycie drogi zakodowanej kodem tekstowym i obrazkowym oraz matematyczne kolorowanki i mozaiki. Przygotowana została także gazetka tematyczna zawierająca informacje o aplikacjach do nauki kodowania dla dzieci: Run Marco, Code Combat, Scratch, Code Monkey oraz informacje o programowaniu. Pojawiły się również plakaty zawierające ciekawostki o kodowaniu i sztucznej inteligencji.

Wszystkie przygotowane aktywności miały na celu pokazanie, że kodowanie może być świetną zabawą, która wspiera współpracę, uczy cierpliwości oraz pomaga rozwijać kompetencje przyszłości.